Duurzaamheid in de bloemcultuur industrie

Bloemcultuur en duurzaamheid

De natuur beschermen, de klimaatverandering omkeren combineren met duurzaam ageren in de business – hoe gaat dat in zijn werk?   Wat kan een bloemist bijdragen ? Welke maatregelen zijn zinvol?
 

Ook al zijn de economische factoren, het spectrum aan diensten, de klantenstructuur en de lokatie telkens verschillend, toch kan iedere bloemist bepaalde aspecten van duurzaamheid integreren in het dagelijkse werk.  En dit blijkt ook rendabel te zijn.  Tenslotte, naast het milieuvriendelijke aspect, kan een duurzame manier van werken ook voordelen opleveren zoals kostenbesparingen en nieuwe klanten.  

Bij de start is het aan te bevelen om met een gedetailleerde vragenlijst te werken zodat de maatregelen en de veranderingen toegespitst worden op de individuele business.

Voorbeelden van duurzame verandering:

  • Gebruik papier, of ten minste afbreekbare folie, in plaats van folie
  • Indien mogelijk, gebruik geen verpakking ofwel vraag aan de klant of die de verpakking wel echt nodig heeft
  • Ga over op energie-vriendelijke verlichting
  • Verander naar een “groene” energie leverancier
  • Koop lokaal
  • Ga over op een electrische auto voor het transport
  • Gebruik producten op de kwaliteit te optimaliseren: het product Floralife® Quick Dip 100 is zeer effectief om water te besparen en bloemen langer vers te houden
  • Werk samen met Fairtrade bloemisten
  • Biedt meer insect-vriendelijke planten aan, en bespreek de voordelen ervan met uw klanten
  • Gebruik of OASIS® BLACK plug-in foam.  Dit hoeft niet volledig bedekt te worden, omdat het deel uitmaakt van het decoratieve element.  Dit bespaart niet enkel tijd maar ook materiaal.
  • Bloemenkunst met “upcycling”; waar onbruikbare of stukke producten een nieuwe functie krijgen.

Het is niet eenvoudig voor ieder bedrijf om duurzaamheid te integreren in het business model, omdat de maatregelen die goed zijn voor de omgeving niet altijd kunnen geintegreerd worden in de individuele werkprocessen.  Maar toch is het belangrijk om te weten dat zelfs de kleinste stap naar duurzaamheid beter is dan helemaal niets doen.  

En tenslotte, vergeet niet om jou veranderingen aan te buitenwereld kenbaar te maken, met behulp van promotioneel en prijsmateriaal.   Dit kan nieuwe klanten aanlokken en staat garant voor blijvend klantenvertrouwen.  En het is de enige en beste manier om bewustwording te creëren in de bloemen retail sector.

Ähnliche Beiträge

Duurzaamheid

Wereld’s eerste OASIS® TerraBrick™ Floral Media

OASIS® TerraBrick™ Floral Media is Smithers-Oasis’ belangrijkste uitvinding voor de bloem ontwerp industrie sinds het steekschuim. OASIS® TerraBrick™ Floral Media is gemaakt met plant gebaseerd,

Nieuws

Floralife® D.C.D. Cleaner

FloraLife® D.C.D. Cleaner Desinfecterend kuisproduct, goed tegen bacterieën en virussen.  Gebruikt voor het desinfecteren, kuisen en ontgeuren van potten, vazen, vaten, gereedschap, werkoppervlakte, coolers, …

Nieuws

Interesting Facts About Floral Foam

After introducing herself and talking about the corporate philosophy of Smithers-Oasis, Evelyn Gerull (Freelance Master Florist) gave us a lecture about the right handling of